Numer 1/2018 - Pharmaceutical Representative
Jesteś tutaj: Strona główna Numer 1/2018

Numer 1/2018 (luty-marzec)

Tematy wydania
PromoSense® Awards 2017. Najlepsze kampanie budowania lojalności wobec marki
PromoSense® Awards 2017. Najlepsze kampanie budowania lojalności wobec marki
Dostarczanie rzetelnej informacji medycznej o produktach farmaceutycznych podczas bezpośrednich spotkań z lekarzami jest kluczową działalnością przemysłu farmaceutycznego. Podczas gdy inne sposoby dostarczania informacji (szeroko pojęty digital) są najnowszymi trendami w dzisiejszych działaniach promocyjnych, nadal większość inwestycji przeznaczana jest na działania przedstawicieli w terenie. Ponieważ wydatki na sales force stanowią dominującą pozycję kosztową w sprawozdaniach finansowych firm farmaceutycznych, efektywna i skuteczna realizacja planów promocji marki jest bardzo istotna dla krótko i długoterminowego sukcesu firm.
Od pomysłu do leku. Poznaj świat badań klinicznych - Od soku z cytryny do Deklaracji Helsińskiej
Od pomysłu do leku. Poznaj świat badań klinicznych - Od soku z cytryny do Deklaracji Helsińskiej
Badania kliniczne stanowią dziś ważny czynnik postępu medycyny, dostępu pacjentów do nowoczesnych terapii oraz rozwoju naukowego lekarzy. Obwarowane są licznymi i wciąż aktualizowanymi regulacjami prawnymi i standardami etycznymi. Obecnie Wspólnota Europejska przygotowuje się do wdrożenia nowego Rozporządzenia w sprawie badań klinicznych produktów leczniczych stosowanych u ludzi. Będzie ono harmonizować regulacje badań klinicznych i obowiązywać we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Czy zawsze tak było? Czy prowadzenie eksperymentów medycznych zawsze podlegało tak restrykcyjnym przepisom? I czy były one przestrzegane?
Apteki na Facebooku
Apteki na Facebooku
W Polsce działa prawie 15 tysięcy aptek i punktów aptecznych, w tym 280 aptek prowadzi sprzedaż wysyłkową. Zdecydowana większość nie posiada swojej strony na Facebooku. Problemem są ograniczenia w prawie farmaceutycznym (zgodnie z art. 94a) dotyczące zakazu reklamy tych placówek. Sytuacja może wydawać się kuriozalna, bo przecież w offline widać „reklamy” aptek, np. w postaci bezimiennych (nie zawierających danych apteki) gazetek z ofertą handlową i promocjami. Niektóre apteki mogą tak robić, ponieważ posiadają również drogerie w tym samym punkcie. Wtedy zakaz nie obowiązuje. Problemem może być również nieznajomość lub znikoma wiedza z obszaru działań na Facebooku.
Odchodzi baba od lekarza. Dlaczego pacjenci nie stosują się do zaleceń lekarskich?
Odchodzi baba od lekarza. Dlaczego pacjenci nie stosują się do zaleceń lekarskich?
Benjamin Franklin powiedział kiedyś, że „na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki”. Od siebie skromnie dodałbym jeszcze trzeci element: każdy z nas jeśli jeszcze nie był, to na pewno będzie kiedyś pacjentem. I każdy z nas dbając o swoje zdrowie (ba, czasem życie) chce ufać swojemu lekarzowi, wiedzieć jak najwięcej o procesie leczenia i oczekuje własnego aktywnego w nim udziału.
Od czego zależy sukces prezentacji? 7 rad na udane wystąpienie
Od czego zależy sukces prezentacji? 7 rad na udane wystąpienie
Umiejętność występowania należy do jednych z najważniejszych umiejętności, ponieważ stale coś prezentujesz – nie tylko wtedy, kiedy stoisz przed grupą ludzi. Każdy z nas miał okazję brać udział w dziesiątkach (jeśli nie w setkach) różnego rodzaju prezentacji. Niektóre z nich pamiętamy do dzisiaj, a o innych chcielibyśmy… zapomnieć jak najszybciej.
Zza Biurka i z Pola. Chciałeś być Managerem, to teraz nim bądź.
Zza Biurka i z Pola. Chciałeś być Managerem, to teraz nim bądź.
Każdy, kto w firmie ma coś wspólnego ze sprzedażą doskonale zdaje sobie sprawę, że początek roku to bardzo ciekawy czas. Drodzy Państwo!!! Właśnie nadszedł upragniony czas TARGETÓW!!! Znowu będziemy mieli okazję spotkać się z naszymi Kierownikami, Przedstawicielami, żeby przekazać im tę radosną nowinę, ile dzięki swojej pracy będą musieli w tym roku sprzedać.
Role, dole i niedole menedżera. Egzekwowanie, czyli sztuka karania i nagradzania
Role, dole i niedole menedżera. Egzekwowanie, czyli sztuka karania i nagradzania
Delegujesz zadanie, a potem możesz czekać na jego efekt końcowy lub, tak jak rekomendowaliśmy (patrz poprzedni nasz artykuł), monitorować postęp w jego realizacji. Jeśli monitorowałeś, to super. Teraz pytanie brzmi: czy wyegzekwowałeś? Czyli co zrobiłeś?
Jak wygląda twój dywan? Jak rozstrzygać dylematy komunikacyjne?
Jak wygląda twój dywan? Jak rozstrzygać dylematy komunikacyjne?
Drogi Józefie,
Uwielbiam spędzać wieczory z moją ukochaną żoną, kiedy już dzieci pójdą spać. Moja żona z niespożytą energią mówi o swojej pracy, o tym co jej się przydarzyło w ciągu dnia. Kiedy ja chcę coś opowiedzieć, ona stwierdza, że już jest zmęczona, że już późno itd. Kiedy przy kolejnej okazji staram się jej opowiedzieć co słychać u mnie, z jakiejś przyczyny znowu jej tematy są ważniejsze. Co mam z tym zrobić?
Oczami lekarza praktyka. Wpływ transformacji cyfrowej na system ochrony zdrowia i opieki społecznej pacjentów kardiologicznych w Polsce
Oczami lekarza praktyka. Wpływ transformacji cyfrowej na system ochrony zdrowia i opieki społecznej pacjentów kardiologicznych w Polsce
Według publikowanych danych statystycznych schorzenia układu krążenia są od lat najczęstszą przyczyną umieralności w Unii Europejskiej i w Polsce. W kardiologii wiek (pow. 65 r.ż.) i płeć są traktowane jako osobne czynniki ryzyka chorób układu krążenia (ChUK). Wskaźniki chorobowości populacji oraz wynikające z nich wskaźniki absencji chorobowej w pracy, mają znaczący wpływ na kondycję przedsiębiorstw i gospodarki całego kraju.
Czy szkolenia i inne działania rozwojowe w firmie przekładają się na wyniki?
Czy szkolenia i inne działania rozwojowe w firmie przekładają się na wyniki?
Mogłoby się wydawać, że tak stawiane pytania należą już do przeszłości. Wciąż można usłyszeć w wielu firmach podważanie sensu inwestowania w działania rozwojowe, szeroko rozumiane, lub zamykanie ich w pudełku niezbędnych szkoleń produktowych, prawnych czy też wymaganych prawem, np. BHP. Co zatem rozumiemy przez działania rozwojowe? I czy istnieją przykłady, które mogą nam pomóc w tym dylemacie?
Od pomysłu do leku. Poznaj świat badań klinicznych - Pomysł na lek... I co dalej?
Od pomysłu do leku. Poznaj świat badań klinicznych - Pomysł na lek... I co dalej?
W ostatnim stuleciu widoczny jest ogromny rozwój w dziedzinie nauk medycznych, który nierozerwalnie wiąże się z postępem szeroko pojętej farmacji. Szczegółowe poznanie czynników patofizjologicznych i epidemiologicznych wielu zagrażających zdrowiu i życiu chorób przyczynia się do wdrażania coraz to nowocześniejszych terapii, które jednocześnie są bezpieczne i skuteczne dla pacjentów. W dobie chorób cywilizacyjnych, w tym nowotworów, prowadzi się badania dające chociażby cień nadziei wyleczenia tego, co nieuleczalne. Firmy farmaceutyczne prześcigają się w innowacyjnych rozwiązaniach, a marketingowcy na każdym kroku „atakują” nas reklamami leków. Jednak czy wystarczy mieć pomysł? Czy wprowadzenie leku do obrotu to tylko opracowanie technologii produkcji tabletki?
Indeks firm
Reklama
Reklama