Przedstawiciel Medyczny, Marketing Farmaceutyczny, Przedstawicie - Pharmaceutical Representative
Jesteś tutaj: Strona główna Numer 2/2017

Numer 2/2017 (kwiecień-maj)

  • PharmaNews
  • Warte Uwagi
  • Drug Update
  • PharmaZoom
Tematy wydania
Dr Styczeń radzi. Rewitalizacja grzbietów rąk
Dr Styczeń radzi. Rewitalizacja grzbietów rąk
Większość popularnych zabiegów medycyny estetycznej może być stosowana nie tylko w obrębie twarzy, ale także na innych eksponowanych obszarach ciała – szyi, dekolcie oraz grzbietach rąk. Przy zadbanej twarzy, te ostatnie bardzo często zdradzają nasz wiek. Dlatego warto pamiętać o metodach, dzięki którym mogą one odzyskać swój dawny blask i wygląd.
Efektywność wizyt promocyjnych Przedstawicieli
Efektywność wizyt promocyjnych Przedstawicieli
Zestawienie najefektywniejszych zespołów promujących do lekarzy Medycyny Rodzinnej, Chorób Wewnętrznych i Kardiologów.
Problemy z partnerstwem w farmie... i jak je rozwiązać. Nowe podejście do ożywienia współpracy w branży farmaceutycznej
Problemy z partnerstwem w farmie... i jak je rozwiązać. Nowe podejście do ożywienia współpracy w branży farmaceutycznej
Współpraca partnerska umożliwia firmom farmaceutycznym poszerzanie kompetencji, wykorzystanie większych zasobów i minimalizowanie ryzyka. Poprzez dzielenie się ekspertyzą, zasobami, i zyskami, tego typu inicjatywy biznesowe posiadają potencjał przynoszenia znaczących zwrotów z zainwestowanych wartości. W badaniu przeprowadzonym przez CMO Council, 85% przebadanych firm stwierdziło, że umowy partnerskie i alianse są niezbędne i ważne dla ich biznesu. Nadal jednak blisko połowa z nich odnotowała wskaźnik niepowodzeń umów partnerskich na poziomie 60% lub wyższym.
Włącz energię Millennialsów
Włącz energię Millennialsów
W niniejszym artykule chciałbym wrócić do przemyśleń i podpowiedzi dotyczących Millennialsów. Skupię się na drugiej kompetencji potrzebnej szefom kreującym „Gwiazdy Sprzedażyˮ.
Część Główna Prezentacji. Czyli jak skonstruować przemówienie, by wyczerpać temat, a nie słuchaczy
Część Główna Prezentacji. Czyli jak skonstruować przemówienie, by wyczerpać temat, a nie słuchaczy
W poprzednich artykułach pisałem o roli i znaczeniu Otwarcia oraz Zakończenia prezentacji. Dowiedziałeś się, jak skonstruować Zakończenie „zapadające w pamięć”. Poznałeś Strategie Otwarcia mające na celu skupić uwagę słuchaczy od pierwszych twoich słów i „nakręcić sprężynę ich zaciekawienia”. Pozostaje jednak pytanie: Co zrobić w Części Głównej, żeby nie zmarnować efektu Otwarcia, a nawet jeszcze bardziej go wzmocnić? Poniżej znajdziesz kilka pomysłów i rozwiązań, które możesz wykorzystać w Części Głównej swojego wystąpienia, aby utrzymać skupienie słuchaczy i podsycić ich zainteresowanie swoją prezentacją.
Czy możliwa jest zmiana pozycji rynkowej leku w przeciągu trzech miesięcy?
Czy możliwa jest zmiana pozycji rynkowej leku w przeciągu trzech miesięcy?
Głównym celem naszej firmy w zakresie marketingu leków jest przeprowadzanie jak najwyższej jakości rozmów przedstawicieli z lekarzami. Nasze założenia dotyczą przeprowadzania wizyt promocyjnych na wysokim poziomie merytorycznym z wysoką wartością edukacyjną, aby wpływały na dobrą ocenę i percepcję naszych leków i firmy, a w efekcie wykazywały się wysoką skutecznością.
Role, dole i niedole Menedżera w Branży Farmaceutycznej
Role, dole i niedole Menedżera w Branży Farmaceutycznej
„Wojownicy Rynku”, „Szermierze Negocjacji”, różnie ich nazywają – Przedstawiciele Medyczni, bo o nich tu mowa. Niezależnie od kultury danej organizacji, niezależnie od rodzaju firmy (generyczna, czy oryginalna), to właśnie oni tworzą ich wizerunek, są ambasadorami marek, wizji, misji i wartości poszczególnych Firm. Byli, są i zawsze będą najważniejsi w tej branży. Kiedy pytani jesteśmy przez różne firmy, jak inwestować w tych „Komandosów budowania relacji” zawsze odpowiadamy tak samo – inwestujcie w ich szefów, w I-wszy, II-gi szczebel zarządzania. Dlaczego? Ano dlatego, że to właśnie szefowie pełnią kluczową rolę w budowaniu i funkcjonowaniu tych zespołów. Inwestując w nich inwestujecie w całe zespoły. I to bez znaczenia czy dotyczy to Sprzedaży lub Marketingu, czy innych działów. Z jakimi zatem rolami i wyzwaniami mierzą się szefowie? Jak postrzega ich świat, a jak postrzegamy my? Zapraszamy do lektury cyklicznych artykułów, gdzie analizować będziemy szefowskie role, dole i niedole oraz jak sobie z nimi radzić.
Być albo nie być… odpowiedzialnym. Wartości płynące ze społecznej odpowiedzialności biznesu
Być albo nie być… odpowiedzialnym. Wartości płynące ze społecznej odpowiedzialności biznesu
Ostatnia dekada rozwoju firm na polskim rynku pokazała, że działania społecznej odpowiedzialności biznesu, zwane często CSR-em (ang. corporate social responsibility) nie są już tylko „miłym dodatkiem”, ale ważną częścią strategii. Dlaczego tak się dzieje? Przyczyn jest kilka. Najważniejszą jednak jest to, że dzisiejsi konsumenci nie są biernymi odbiorcami produktów czy usług. Ślepo wierzącymi w reklamy czy rekomendacje i decydującymi o zakupie tylko na podstawie ceny. W takim samym stopniu dotyczy to proszku do parania i ubrań, jak leków i usług medycznych.
Sukces wymaga zmian
Sukces wymaga zmian
Stary model biznesowy sektora farmaceutycznego jest na wymarciu. W wyniku wielu zmian politycznych zachodzących na całym świecie, odwiedzanie i „sprzedawanieˮ leków lekarzom (którzy przecież nigdy nie kupują!) nie ma już większego sensu. Rola lekarza jako decydenta w zakresie konkretnego leku została mocno zmarginalizowana. Ponadto wiele produktów zostało sprowadzonych do poziomu zwykłego towaru.
Być wiodącą innowacyjną firmą biofarmaceutyczną
Być wiodącą innowacyjną firmą biofarmaceutyczną
Firma Pfizer od lat należy do grona światowych liderów sektora biofarmaceutycznego. Jednak, podobnie jak pozostali gracze rynkowi, również Pfizer nie jest odporny na zmieniające się otoczenie biznesowe, które wymusza dostosowanie strategii do nowych, nieznanych wcześniej, wyzwań rynku. O bieżących wyzwaniach oraz perspektywach rynku rozmawiamy z Panią Dorotą Hryniewiecką-Firlej, Prezes Pfizer Polska.
Indeks firm
Reklama
Reklama