Numer 3/2016 - Pharmaceutical Representative
Jesteś tutaj: Strona główna Numer 3/2016

Numer 3/2016 (czerwiec-lipiec)

Tematy wydania
Od czego zależy sukces prezentacji?
Od czego zależy sukces prezentacji?
Nikt z nas nie ma wątpliwości, że od jakości wystąpienia i od jakości prezentera zależy sukces wielu projektów i rozwiązań biznesowych, czy też przeforsowanie jakichś idei i zachęcenie uczestników do realizacji nowych pomysłów. Niestety, słaba jakość prezentacji i na dodatek słabej jakości speaker to najprostsza droga do porażki, nieraz bardzo ciekawych pomysłów i rozwiązań.
Coaching w biznesie. Metoda rozwoju pracowników, czy także sposób na wzrost zysków?
Coaching w biznesie. Metoda rozwoju pracowników, czy także sposób na wzrost zysków?
Po okresie rozwoju i stabilizowania się naszej gospodarki, nadszedł czas, kiedy w Polsce mamy już bardzo dobrze wyszkoloną kadrę, niczym nieustępującą swoją wiedzą i doświadczeniem Zachodniej Europie, czy Stanom Zjednoczonym. Wręcz coraz częściej spotykamy się z przypadkami, kiedy nasze, polskie rozwiązania są kopiowane w ramach jednej firmy na resztę świata lub stawiane za przykład. Dodatkowo, coraz młodsze roczniki z pokolenia Y i Z wstępują w korporacyjne szeregi. Roczniki, znane z tego, że praca nie jest głównym sensem ich życia, a zbudowanie zaangażowania wymaga od przełożonych nie lada wprawy. W takich warunkach tradycyjne zarządzanie zespołem, wydawanie poleceń czy nawet motywowanie najczęściej okazuje się mało efektywne. Jest jednak metoda, która działa. Rozwiązaniem, które stosuje coraz więcej firm, jest coaching.
Wakacje bliżej natury, czyli co mają gęsi i kopanie piłki do efektywności zespołu
Wakacje bliżej natury, czyli co mają gęsi i kopanie piłki do efektywności zespołu
Wakacje zaczęły się na dobre. Tak! Wreszcie nadszedł czas na zasłużony odpoczynek od pracy i codziennych zadań. Zatem i ja czuję się w obowiązku dopasować tematykę niniejszego artykułu do otaczającej letniej rzeczywistości. Będzie zatem o przyrodzie, sporcie, wakacjach i ZESPOLE.
Substytucja leków wydawanych na receptę. Ogólnopolski sondaż opinii pacjentów.
Substytucja leków wydawanych na receptę. Ogólnopolski sondaż opinii pacjentów.
Na polskim rynku farmaceutycznym ponad 65% sprzedawanych leków to zamienniki (generyki) leków innowacyjnych, co czyni z Polski lidera w Europie. W niniejszym artykule przedstawiamy wyniki sondażu przeprowadzonego przez firmę Biostat, ukazujące zachowania pacjentów w procesie zakupowym leków generycznych oraz ich opinie na temat zachowań lekarzy oraz farmaceutów przy sprzedaży tego typu leków.
Valeant  na ścieżce trwałego wzrostu
Valeant na ścieżce trwałego wzrostu
W ostatnich kilku latach niemal wszystkie firmy farmaceutyczne w Polsce przechodziły zmiany. W niektórych organizacjach zmiany te wynikały ze strategii kreowanej na poziomie globalnym, w innych z lokalnych uwarunkowań rynkowych czy zmian w ustawie refundacyjnej. Niezależnie od powodów, przystosowanie do otoczenia rynkowego jest procesem stałym dla każdej organizacji biznesowej. W ciągu ostatniego roku firma Valeant w Polsce została poddana dość znaczącym zmianom w dążeniu do zrównoważonego wzrostu w przyszłości. Pharmaceutical Representative rozmawiał z Ceesem Heimanem, Dyrektorem Generalnym Valeant w Polsce, który prowadzi firmę przez proces dostosowania do aktualnych wyzwań rynkowych.
Najaktywniejsze zespoły w Polsce
Najaktywniejsze zespoły w Polsce
10 najaktywniejszych firm i 10 produktów najintensywniej promowanych wśród lekarzy kardiologów i pulmonologów w Polsce
Dr Styczeń radzi. Na zmarszczki mimiczne – botoks.
Dr Styczeń radzi. Na zmarszczki mimiczne – botoks.
Botoks budzi wśród pacjentów wiele kontrowersji. Jedni się go boją i unikają jak ognia, inni zaś są zachwyceni jego działaniem. Nie bez powodu – jest to bardzo skuteczny lek wykorzystywany m.in. w usuwaniu zmarszczek mimicznych okolic oczu i czoła.
Transparency International: Wykorzenienie korupcji z farmy
Transparency International: Wykorzenienie korupcji z farmy
Rozmowa z Sophie Peresson, dyrektorką programu Pharmaceuticals & Healthcare w Transparency International.
Compliance. Jawność Danych o Współpracy  z Lekarzami w Europie coraz bliżej
Compliance. Jawność Danych o Współpracy z Lekarzami w Europie coraz bliżej
Zrzeszone w EFPIA firmy farmaceutyczne mają przed sobą zadanie opublikowania danych na temat transferów wartości na rzecz przedstawicieli zawodów medycznych oraz organizacji ochrony zdrowia. Sprawdziliśmy, na ile przemysł przygotował się na ten historyczny moment.
Zza Biurka i z Pola. Komunikacja, Management, …a co potem??? Inspiracja!!!
Zza Biurka i z Pola. Komunikacja, Management, …a co potem??? Inspiracja!!!
Wiem, wiem, że może trochę powtórzę się, bo już kiedyś poruszyłem tę kwestię, ale nie jestem w stanie nie powrócić do tematu, jaki nurtuje mnie coraz bardziej, zwłaszcza kiedy mam z tym do czynienia na co dzień. A mam na myśli komunikację ze środowiskiem medycznym. Wiele danych wskazuje na to, że jako firmy farmaceutyczne walczymy o miejsce w „głowie lekarza” dla naszego produktu, coraz bardziej za pomocą alternatywnych kanałów dotarcia: mediów społecznościowych, Internetu, mailingów, e-mailingów i kliku innych sposobów. Przedstawiciel cały czas jak najbardziej TAK, ale z wielu powodów chcemy znaleźć alternatywną drogę. I teraz kilka słów czy też opinii na ten temat.
Indeks firm
Reklama
Reklama