Numer 4/2016 - Pharmaceutical Representative
Jesteś tutaj: Strona główna Numer 4/2016

Numer 4/2016 (sierpień-wrzesień)

Tematy wydania
Nie o tytuł prezentacji tutaj chodzi!
Nie o tytuł prezentacji tutaj chodzi!
W poprzednim artykule pisałem o tym, że sukces każdej prezentacji zależy od stanu emocjonalnego prezentera oraz od umiejętności wpływania na stan emocjonalny słuchaczy.

Nie jest to cała prawda.

Emocje oczywiście są niezwykle ważne (może nawet najważniejsze), ale oprócz emocji jest coś jeszcze. Temat, który chcę dzisiaj poruszyć wydaje się tak oczywisty, że nieraz zastanawiam się, czy w ogóle wspominać o nim podczas moich szkoleń. Za każdym razem przeżywam jednak to samo niedowierzanie graniczące z szokiem. Okazuje się, że ten z pozoru oczywisty i prosty temat, przysparza wszystkim (nawet wybitnym managerom z wieloletnim stażem) sporo kłopotu. Chodzi o CEL prezentacji.
Orzeł czy reszka? A może po prostu Market Research?
Orzeł czy reszka? A może po prostu Market Research?
Zastanówmy się przez chwilę, od czego zależy powodzenie projektu marketingowego? Odpowiedź wydaje się prosta – od umiejętności, zaangażowania, intuicji i wiedzy osób odpowiedzialnych za jego realizację. Niewątpliwie cechy te mają największy wpływ na to czy działania firmy odniosą sukces. Oczywiście kwestie innych zasobów, takich jak wielkość budżetu czy choćby szczęście, również nie są bez znaczenia, lecz nie są one decydujące – nawet stosunkowo skromne działania mogą rozprzestrzenić się wirusowo.
Regionalny Kierownik Sprzedaży (RKS) ...gdy energia zamienia się w sukces!
Regionalny Kierownik Sprzedaży (RKS) ...gdy energia zamienia się w sukces!
Biorąc po uwagę działalność każdej firmy, niezależnie od realizowanej misji czy strategii, u podstaw sukcesu większości organizacji biznesowych pozostaje zwiększanie sprzedaży oraz szeroko rozumiana poprawa jej efektywności. Metodologie rozwoju sprzedaży i jej dopasowanie do zmieniającego się otoczenia ewoluują z czasem, wykorzystując potencjał internetu, jednak u swoich podstaw nadal funkcjonują jako zespoły przedstawicieli, doradców klienta, czy konsultantów call center. Każdy taki zespół prowadzony jest przez kierownika sprzedaży, a w przypadku przedstawicieli medycznych, farmaceutycznych czy KAM, przez Regionalnego Kierownika sprzedaży.
Sprzedać siebie najlepiej jak się da. Czyli o co chodzi z tym personal brandingiem
Sprzedać siebie najlepiej jak się da. Czyli o co chodzi z tym personal brandingiem
Od kilku lat zmiany w rynku farmaceutycznym zdecydowanie nabrały tempa. Dotyczą one oczywiście wielu aspektów – począwszy od sposobu docierania do klientów na strukturze zatrudnienia skończywszy. Model Business Unitów wydaje się być najpopularniejszy, a stanowisko dla doświadczonego i wszechstronnego specjalisty często zastępuje parę dotychczasowych etatów. Już chyba nikt nie ma wątpliwości, że pracodawcy tam gdzie się da będą ciąć koszty. Pozostaje zatem pytanie – czy ja mam realne szanse utrzymać swoją aktualną pozycję? Czy mój pracodawca zdecyduje się na kontynuację współpracy ze mną, a nie z innymi osobami, których etaty zostaną zredukowane? Czy wreszcie moja wiedza, umiejętności i znajomość rynku pozwolą mi znaleźć równie atrakcyjną posadę gdzie indziej?
Pharma top 50 – 2016
Pharma top 50 – 2016
Najnowsza lista największych graczy rynku biofarmaceutycznego na pierwszy rzut oka wygląda spokojnie. Jednak niespokojne otoczenie rynkowe oraz trwające przeobrażenia w modelu biznesowym całego systemu ochrony zdrowia wywołują niepokój u tych, którzy chcieliby czytać  nasze zestawienie, jako odzwierciedlenie sukcesu w przystosowaniu się do świata takiego, jakim jest – ponieważ pewnym jest, że świat będzie wyglądał inaczej.
Pierwszy w Polsce raport przejrzystości innowacyjnych firm farmaceutycznych
Pierwszy w Polsce raport przejrzystości innowacyjnych firm farmaceutycznych
Z końcem czerwca 2016 roku minął termin, do kiedy firmy zrzeszone w Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA były zobligowane do publikacji na swych stronach internetowych raportów ujawniających wartość korzyści przekazanych na rzecz przedstawicieli zawodów medycznych oraz organizacji ochrony zdrowia. Obowiązek ten wynika z Kodeksu Przejrzystości, który INFARMA, jako członek Europejskiej Federacji Przemysłu i Stowarzyszeń Farmaceutycznych EFPIA, zobowiązana była wdrożyć w Polsce. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce oraz w większości krajów europejskich, dzięki której opinia publiczna może zapoznać się z kwotami, jakie firmy farmaceutyczne przekazują na rzecz podmiotów trzecich.

Jak promują Przedstawiciele w Polsce w ocenie lekarzy?
Jak promują Przedstawiciele w Polsce w ocenie lekarzy?
Ocena jakości promocji Przedstawicieli w kategorii Kardiologia i Choroby Płuc
Dr Styczeń radzi. Stop przebarwieniom!
Dr Styczeń radzi. Stop przebarwieniom!
Latem zwykle spędzamy dużo czasu na świeżym powietrzu. Efektem tego jest piękna opalenizna. Dla skóry słońce bywa jednak niebezpieczne. Powoduje  przebarwienia posłoneczne, wysuszenie skóry oraz przyspiesza procesy jej starzenia się.
Przełomowa Dwunastka w Onkologii
Przełomowa Dwunastka w Onkologii
World Medical Innovation Forum prezentuje listę przełomowych technologii – tym razem dotyczących onkologii
Zza Biurka i z Pola. URLOP długo oczekiwany!!!!
Zza Biurka i z Pola. URLOP długo oczekiwany!!!!
W tym numerze szacownego czasopisma „Pharmaceutical Representativeˮ postanowiłem „uciec” od naszych codziennych spraw. A skoro ktoś z Was czyta ten artykuł to znaczy, że również sam Naczelny naszego szacownego pisma uznał temat, który chcę przedstawić za ważny i dał zielone światło do publikacji. Hasło – URLOP lub też „reset” od codziennych obowiązków to czas, na który długo czekamy i którego tak bardzo potrzebujemy.
Indeks firm
Reklama
Reklama
Reklama