Przedstawiciel Medyczny, Marketing Farmaceutyczny, Przedstawicie - Pharmaceutical Representative
Jesteś tutaj: Strona główna Numer 4/2017

Numer 4/2017 (sierpień-wrzesień)

  • PharmaNews
  • Warte Uwagi
  • Drug Update
  • PharmaZoom
Tematy wydania
Oczami lekarza praktyka. Przedstawiciel medyczny – lekarz ...relacje wymagające redefinicji.
Oczami lekarza praktyka. Przedstawiciel medyczny – lekarz ...relacje wymagające redefinicji.
Nie od dziś wiadomo, że jest to bardzo delikatna materia. Mam na myśli relacje między przedstawicielem firmy farmaceutycznej, a urzędnikiem państwowym, jakim jest lekarz. Z jednej strony regulacje prawne i administracyjne wprowadzają pewien ład we wzajemnej komunikacji, z drugiej strony ilość nowych informacji oraz otoczenie rynkowe/konkurencyjne sprawiają, że inicjatywa zdecydowanie jest po stronie przemysłu farmaceutycznego. Nie bez znaczenia jest tutaj fakt, że nie mówimy o sprzedaży samochodów, ale o lekach i aparaturach medycznych, które poprawiają i ratują życie pacjentom. I tu jest idealna zbieżność z moją misją – jako lekarza.
Matematyka handlowa, cz. 2. Wzrost roli Menedżerów Sprzedaży oraz KAM/KAS jako specjalistów ds. kluczowych klientów
Matematyka handlowa, cz. 2. Wzrost roli Menedżerów Sprzedaży oraz KAM/KAS jako specjalistów ds. kluczowych klientów
Wraz ze zmianą modelu dystrybucji, jaka następuje na rynku, tj. tworzeniem się scentralizowanych sieci sprzedaży, zarządzanych przez centralny dział zakupów – kierowany coraz częściej przez osoby z FMCG – producenci muszą dostosować strukturę zespołów sprzedażowych i ich umiejętności do wymogów rynku. Znacząco rośnie rola Menedżerów sprzedaży oraz KAM/KAS – jako specjalistów ds. kluczowych klientów.
Testowanie zrozumienia i pytania podczas prezentacji. Ostatecznym celem prezentacji jest zrozumienie wiadomości przez słuchaczy i jej zastosowanie
Testowanie zrozumienia i pytania podczas prezentacji. Ostatecznym celem prezentacji jest zrozumienie wiadomości przez słuchaczy i jej zastosowanie
Testowanie zrozumienia jest mechanizmem wykorzystywanym przez mówcę w celu ocenienia stopnia odbioru wiadomości przez słuchaczy. Czyli tak naprawdę swojej skuteczności.

Wykonanie prezentacji według przygotowanych punktów i notatek jest tylko czynnością. Pomimo tego, że skończysz na czas i perfekcyjnie użyjesz środków wizualnych, słuchacze mogą nie zrozumieć z tego ani słowa! Ostatecznym celem prezentacji jest zrozumienie wiadomości przez słuchaczy i jej zastosowanie. Tak więc musisz monitorować reakcje słuchaczy i dopasowywać swoją prezentację do ich potrzeb. Testowanie zrozumienia to jak prędkościomierz, kompas i mapa informujące mówcę o tym, gdzie się znajduje i w którym kierunku zmierza z perspektywy słuchaczy.
Digital transformation w branży farmaceutycznej i zdrowotnej
Digital transformation w branży farmaceutycznej i zdrowotnej
Trend digital transformation to:
  • oparcie się o cyfrowe technologie we wszystkich aspektach przedsiębiorstwa,
  • otworzenie się na innowacje i kreatywność wynikające z podążania za technologiami cyfrowymi.
Zza biurka i z pola. Repetitio est mater studiorum!!!
Zza biurka i z pola. Repetitio est mater studiorum!!!
Magiczne słowo SPRZEDAŻ!!! Jesteśmy nieomalże na każdym kroku „atakowaniˮ ofertami, promocjami, wyjątkowymi okazjami czy niespotykaną obniżką cenową. Byle byśmy tylko nie przegapili okazji, która jest tylko dzisiaj, obowiązuje przez chwilkę, więc pospieszmy się, bo będziemy przysłowiowymi frajerami, że nie skorzystaliśmy ze szczęśliwego zrządzenia losu. Jednym słowem, sprzedawca poprzez swój produkt budzi nasze uśpione emocje (żeby nie powiedzieć żądze). Zaczynamy myśleć bardziej sercem, a nie głową i na końcu często wyciągamy portfel celem kupna. Dopiero potem, gdy już emocje opadną jak po wielkiej bitwie kurz zastanawiamy się czy dany towar był nam tak naprawdę potrzebny, czy rzeczywiście musieliśmy to kupić i czy okazja była rzeczywiście okazją. Niestety w wielu przypadkach czujemy się zawiedzeni i de facto źli na siebie, że postąpiliśmy zbyt pochopnie.
Telemedycyna. Chwilowy trend czy medycyna przyszłości?
Telemedycyna. Chwilowy trend czy medycyna przyszłości?
W toku przeobrażeń społecznych, gospodarczych czy politycznych, sukcesywnym zmianom podlega również szereg powiązanych z nimi obszarów funkcjonalnych państw, w tym także – systemy ochrony zdrowia. I tak dla przykładu, przemiany w zakresie sektora usług medycznych nieustannie napędzane są przez zróżnicowany katalog czynników, w tym między innymi – przez postęp w dziedzinie dotychczasowej wykrywalności i leczenia chorób, dostosowanie krajowych regulacji prawnych do wymogów wspólnotowych, czy dynamiczny rozwój w dziedzinie technologii informatycznych. Co istotne, ten ostatni aspekt niesie ze sobą zarówno nowe możliwości w zakresie funkcjonalności i niezawodności medycznego osprzętu, ale również – w coraz większym zakresie sprzyja cyfryzacji placówek medycznych oraz świadczonych przez nie usług. Efektem powyższych przemian technologicznych jest dziś między innymi innowacyjny katalog usług medycznych, symbolicznie określanych mianem telemedycyny.
Nowoczesny pracodawca farmaceutyczny - Chiesi Poland
Nowoczesny pracodawca farmaceutyczny - Chiesi Poland
Pracodawcy na rynku farmaceutycznym stają wobec coraz większych wyzwań związanych z zarządzaniem pracownikami. W tak konkurencyjnym środowisku niezmiernie ważne jest nowoczesne, czyli podążające z duchem czasów całościowe podejście do rozwoju organizacji. Pojawia się w związku z tym wiele zagadnień, o których warto myśleć w kontekście zarządzania firmą. Menedżerowie wyższego szczebla firmy Chiesi Poland, na przykładzie już wdrożonych i przygotowanych do wprowadzenia nowoczesnych systemów i programów w polskim oddziale firmy opowiedzieli, jak podchodzą do coraz bardziej wymagającego otoczenia, do zadań, pracowników i przyszłości organizacji. Analizując to, co wyróżnia Chiesi w branży, wzięli pod uwagę kilka nasuwających się pytań:
  • W jaki sposób skutecznie zarządzać personelem przedsiębiorstwa farmaceutycznego?
  • Jak sprawnie połączyć realizację ambitnych celów biznesowych, wysokich standardów etycznych oraz satysfakcji pracowników?
  • Jak zatrzymać najbardziej zdolnych i wydajnych pracowników w firmie?
  • Jak przygotować personel do nowych wyzwań biznesowych i utrzymać wysoką motywację?
  • Jak kreować właściwą równowagę między pracą i regeneracją pracowników?
Czy superszef istnieje naprawdę? Silne przywództwo i sprawne zarządzanie – rola szefa jako motywatora w filozofii Szefowanie 3.0
Czy superszef istnieje naprawdę? Silne przywództwo i sprawne zarządzanie – rola szefa jako motywatora w filozofii Szefowanie 3.0
Przez ponad 20 lat pracy zawodowej, spotykaliśmy na swojej drodze wielu Szefów. Byli lepsi, tacy których pamiętamy do dziś i wspominamy pozytywnie latami, byli i gorsi, o których szybko staraliśmy się zapomnieć. Jednych szanowało się i ceniło za ludzką twarz, innych za profesjonalizm i biznesowe podejście. Każdy miał jakieś mocne strony i każdy w czymś mógłby być jeszcze lepszy. Sami też mieliśmy okazję dostąpić przywileju bycia Szefami, z jego dolami i niedolami, czerpać satysfakcję z sukcesów oraz naukę z porażek, biorąc zawsze odpowiedzialność z swoich ludzi i zespół.
Indeks firm
Reklama
Reklama
Reklama