Numer 5/2017 - Pharmaceutical Representative
Jesteś tutaj: Strona główna Numer 5/2017

Numer 5/2017 (październik - listopad)

Tematy wydania
Pharma Top 50 2017 - Ranking największych firm biofarmaceutycznych na świecie
Pharma Top 50 2017 - Ranking największych firm biofarmaceutycznych na świecie
Najnowsze zestawienie największych firm biofarmaceutycznych potwierdza skuteczność organizacji zwyczajowo zajmujących najwyższe miejsca, ale zmiany i reorganizacja dotychczasowych modeli biznesowych mogą przetasować ranking w latach kolejnych.
Digital Healthcare: jeszcze nie teraz
Digital Healthcare: jeszcze nie teraz
W Niemczech już 27% przedsiębiorstw generuje ponad 60% swych obrotów za pośrednictwem rozwiązań i kanałów cyfrowych. Jeżeli powołamy się na raport niemieckiego Ministerstwa Gospodarki, zauważymy, iż przemysł opieki zdrowotnej oraz farmaceutyczny znajdują się na dole tabeli poziomu cyfryzacji. Przyczyn takiego stanu może by wiele, co nie zmienia faktu, iż cyfryzacja w ochronie zdrowia jest konieczna. Istnieją jedynie odizolowane przykłady, w których opieka nad pacjentem znacząco zyskała dzięki zintegrowanej i wzajemnie powiązanej opiece z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
Wykonać i nie dyskutować! A o trudnościach zameldować po wykonaniu zadania! - Szefowskie delegowanie zadań
Wykonać i nie dyskutować! A o trudnościach zameldować po wykonaniu zadania! - Szefowskie delegowanie zadań
W ostatnim artykule pt. „Czy SUPERSZEF istnieje naprawdę?” opisaliśmy naszą optykę zawodu szefa. Nie wynika ona z żadnej koncepcji naukowej, a z praktyki napotkanych na naszej drodze szefów i własnych doświadczeń. Na potrzeby tych publikacji i innych naszych aktywności rynkowych nazwaliśmy ją filozofią szefowania 3.0. Dlatego też wspominaliśmy tam o trzech głównych nurtach, kierunkach, a tak naprawdę rolach, jakie pełni na co dzień szef. Jedną z nich jest oczywiście ta klasyka szefowania, która związana jest z bieżącym zarządzaniem podległym zespołem pracowników. Dziś chcemy powrócić do (jak to sobie nazwaliśmy) „narzędziowego” wymiaru wykonywania tego zawodu i zająć Was bazową kompetencją szefa – DELEGOWANIEM zadań. Rzecz pozornie oczywista, wielokrotnie opisana w przeróżnych publikacjach oraz trenowana na różnych szkoleniach. A jednak…
Błędy podczas prezentacji
Błędy podczas prezentacji
Błędy w mówieniu występują zawsze. W potocznej mowie jest to zupełnie normalne, że ludzie poprawiają się, kiedy użyją błędnego słowa, złego przykładu lub niewłaściwych faktów.
Obraz to potęga, czyli jak wykorzystać wizualizację w komunikacji
Obraz to potęga, czyli jak wykorzystać wizualizację w komunikacji
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego ludzie wpatrują się w ekran telewizora, komputera czy smartfona nie zauważając otaczającego świata? Czy wiesz, w jakiej odległości od ekranu usiąść, aby widzieć wszystko nie męcząc jednocześnie swoich oczu? Dlaczego wklejone do prezentacji zdjęcie, odrobinę powiększone, przestaje być ostre i wygląda jakby je ktoś rozciągnął? Czy fotkę z wakacji przed oprawieniem w ramkę lepiej wydrukować na drukarce laserowej czy atramentowej? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w poniższym tekście.
Zza biurka i z pola. Złoty medal Igrzysk Olimpijskich
Zza biurka i z pola. Złoty medal Igrzysk Olimpijskich
W 1988 roku miały miejsce Igrzyska Olimpijskie w Seulu. Z dzisiejszej perspektywy można powiedzieć, że to już czasy zamierzchłe i jeżeli cokolwiek z nich pamiętamy to tylko to, co było naprawdę dla nas najbardziej istotne. Pamiętam jak jakieś dwa lata przed tymi Igrzyskami, kiedy ja byłem początkującym zawodnikiem Warszawskiego Towarzystwa Wioślarskiego, jeden z moich starszych kolegów dostał powołanie do reprezentacji Polski i miał realną szansę na uczestnictwo w najważniejszej dla sportowca imprezie. Dla tego człowieka na dwa lata świat zewnętrzny przestał w zasadzie istnieć. Absolutnie wszystko było podporządkowane przygotowaniom do startu. A wierzcie mi drodzy Państwo, że wymaga to tytanicznej wręcz pracy, masy wyrzeczeń, a gwarancji sukcesu oczywiście nikt nie daje. Nie jest to oczywiście żadna nowość, ponieważ generalnie gwarancji sukcesu nie ma w żadnej dziedzinie życia, od prowadzenia dużego biznesu poczynając, na amatorskim wejściu na Giewont kończąc. Na końcu jak zawsze złotym medalistą zostaje tylko jeden i de facto to On przechodzi do historii w swojej dyscyplinie.
Oczami lekarza praktyka. Rola kongresów naukowych w pozyskiwaniu najnowszych informacji przez lekarzy
Oczami lekarza praktyka. Rola kongresów naukowych w pozyskiwaniu najnowszych informacji przez lekarzy
Właśnie wróciłem z XXI Międzynarodowego Kongresu Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego w Katowicach. Od strony lekarza praktyka, wiele wartościowych sesji, najnowszych wytycznych, spotkań z kolegami, których dawno się nie widziało. Jednym słowem dobrze zainwestowany czas.
Trzy kroki tworzenia strategii digital w branży zdrowotnej
Trzy kroki tworzenia strategii digital w branży zdrowotnej
Oczywistym faktem jest, że zdecydowanie rośnie liczba osób kupujących produkty zdrowotne w internecie. Apteki stacjonarne są skazane na zastój, więc poza internetem branża może liczyć na wzrosty jedynie w sieciach supermarketów i drogerii, czyli tam, gdzie są coraz niższe marże. Z każdym rokiem ubywa internautów nieposługujących się internetem. Dlatego wszyscy w branży zdrowotnej powinni opracować strategie digital. Opisujemy, jak to zrobić w trzech punktach: 1) poznaj zachowania zakupowe i rynek, 2) poznaj konsumenta i 3) stwórz optymalne ścieżki dotarcia.
Jak poruszać się w nowej rzeczywistości?
Jak poruszać się w nowej rzeczywistości?
Nakreślenie nowych ról na przyszłość dla liderów i menedżerów najwyższego szczebla wymaga stawienia czoła dynamicznym zmianom w sektorze farmaceutycznym.
Komunikacja X, Y, Z, czyli jak zapobiec wojnie światów w firmie
Komunikacja X, Y, Z, czyli jak zapobiec wojnie światów w firmie
Kiedyś zmiana dokonywała się na przestrzeni kilkudziesięciu, a nawet kilkuset lat. Uczyliśmy się na polskim czy historii o kolejnych „młodych” podważających zastany porządek. Dzisiaj doświadczamy takich tarć już nie między dwoma, a pomiędzy kilkoma wyraźnie różnymi grupami, których cechy w pewnym stopniu definiuje metryka. Czy czeka nas wojna pokoleniowa? Raczej nie, ale żeby do niej nie doszło musimy zrozumieć różnice i nauczyć się ze sobą współpracować. Czym w takim razie różnią się grupy wiekowe obecne na rynku pracy?
Indeks firm
Reklama
Reklama
Reklama