Numer 6/2016 - Pharmaceutical Representative
Jesteś tutaj: Strona główna Numer 6/2016

Numer 6/2016 (grudzień-styczeń)

Tematy wydania
Kim jest dzisiejszy Przedstawiciel Medyczny?
Kim jest dzisiejszy Przedstawiciel Medyczny?
W ciągu ostatnich kilku lat sposób zarządzania biznesem farmaceutycznym uległ dość istotnym przeobrażeniom. Wpływ na to miały między innymi wzbudzająca wiele kontrowersji Ustawa Refundacyjna z 2012 roku, pojawiające się nowe technologie, czy coraz łatwiejszy dla lekarzy dostęp do wiedzy medycznej. Według wielu, powyższe czynniki miały doprowadzić do ograniczenia, a według najczarniejszych scenariuszy, nawet do zniknięcia zawodu Przedstawiciela Medycznego. Ten katastrofalny scenariusz nie ziścił się, ale niewątpliwie sektor farmaceutyczny uległ istotnym przeobrażeniom, a wraz z nimi zmieniły się warunki pracy Przedstawicieli Medycznych. O to, z jakiego rodzaju zmianami mamy do czynienia oraz o dzisiejszą rolę Przedstawiciela Medycznego zapytaliśmy Stefana Bogusławskiego, Partnera Zarządzającego i Prezesa Zarządu w PEX PharmaSequence oraz Pawła Ciąpałę, Dyrektora Generalnego w Ipsen Poland.
Zacznij od FRIS®. Innowacja wspierająca efektywność zespołów i organizacji.
Zacznij od FRIS®. Innowacja wspierająca efektywność zespołów i organizacji.
Co jakiś czas na rynku pojawia się coś nowego, innowacyjnego i przełomowego. Coś, co nie ma sobie równych, a i naśladowcy musieliby wykonać jeszcze dużą pracę, żeby to skopiować. Jeśli dodatkowo jest to sukces polskiej myśli badawczej – w tym wypadku z zakresu psychologii – która przeszła fazę od badań do komercjalizacji, wiadomo, że mamy do czynienia z czymś wyjątkowym.
Kolorowa komunikacja, czyli jak rozmawiać, aby być wysłuchanym.
Kolorowa komunikacja, czyli jak rozmawiać, aby być wysłuchanym.
Wyobraź sobie taki czas i miejsce, gdzie wszystkie osoby w Twojej firmie używają wspólnego języka. Języka, który pozwala Wam skutecznie komunikować się z klientami i współpracownikami oraz rozpoznawać i doceniać indywidualny wkład każdej osoby. Języka, który sprawia, że rozwój osobisty, wzrost możliwości i kierownictwo zorientowane na zespół, stają się naturalnym stylem życia. Utopia?
8 Zwycięskich Strategii Zarządzania Portfolio
8 Zwycięskich Strategii Zarządzania Portfolio
Firmy biofarmaceutyczne w coraz większym stopniu żonglują portfelem produktów dla zdobycia i zdominowania strategicznych obszarów terapeutycznych.
Meandry Opieki Przeciwnowotworowej w Europie
Meandry Opieki Przeciwnowotworowej w Europie
Leczenie raka stanowi rosnący dylemat dostawców świadczeń zdrowotnych w Unii Europejskiej, ponieważ starają się balansować pomiędzy opieką nad pacjentem, a ograniczeniami budżetowymi.
Digitalowa Recepta dla Branży Farmaceutycznej
Digitalowa Recepta dla Branży Farmaceutycznej
W jaki sposób firmy mogą lepiej integrować cenne dane pomiędzy funkcjami biznesowymi, aby sprostać narastającym wymogom łańcucha wartości?
Co zrobić, aby w pełni wykorzystać najważniejszy etap twojego wystąpienia?
Co zrobić, aby w pełni wykorzystać najważniejszy etap twojego wystąpienia?
Zdecydowana większość prezenterów przywiązuje największą uwagę do części głównej swojej prezentacji. Wydaje się to oczywiste, ponieważ w części głównej zawarte są najważniejsze treści prezentacyjne i tak naprawdę z tego powodu prezentacje są organizowane. Tymczasem okazuje się, że efektywność prezentacji nie zależy aż tak w dużym stopniu od jej części głównej jak nam się wydaje. Niejednokrotnie twoja prezentacja została już oceniona przez słuchaczy jeszcze zanim rozpocząłeś jej część zasadniczą.
Millennialsi i Gwiazdy sprzedaży. W czym rzecz?
Millennialsi i Gwiazdy sprzedaży. W czym rzecz?
Na jednej z ostatnich konferencji sprzedaży, poświęconej efektywności zespołów w farmacji, miałem okazję poprowadzić warsztat poświęcony zespołom sprzedażowym i tzw. „Millennialsomˮ – temat wywołał aktywną dyskusję. W czym rzecz? Postaramy się w najbliższych numerach „Pharmaceutical Representative” przybliżyć temat i podpowiedzieć, jak wspólnie pracować, aby nasi sprzedawcy – Millennialsi – „sięgali gwiazdˮ.
Dr Styczeń radzi. Kwas Hialuranowy.
Dr Styczeń radzi. Kwas Hialuranowy.
Kwas hialuronowy to w gabinecie lekarza medycyny estetycznej bardzo uniwersalne narzędzie. W postaci naturalnej wykorzystywany jest powszechnie do zabiegów mezoterapii. Za pomocą jego „usieciowanych” preparatów możemy natomiast modelować określone rejony twarzy, przywracać jej owal, spłycać zmarszczki, wypełniać bruzdy czy odmładzać dłonie. Co ważne, wszystkie te zabiegi są małoinwazyjne, bezpieczne i dają w pełni odwracalne w skutkach efekty.
e-apteki 2016
e-apteki 2016
Praktyczne rekomendacje do sprzedaży leków i suplementów diety online płynące z projektu syndykatowego IRCenter.
Przetrwanie najzwinniejszych
Przetrwanie najzwinniejszych
Jeremy Desai, CEO firmy Apotex, największego kanadyjskiego producenta leków generycznych, wyjaśnia wpływ presji cenowej na branżę w Kanadzie – oraz jak mniejsze i niezależne firmy mogą rozwijać się w erze konsolidacji i rosnącej konkurencji.
Indeks firm
Reklama
Reklama