Numer 3/2018 - Pharmaceutical Representative
Jesteś tutaj: Strona główna Numer 3/2018

Numer 3/2018 (czerwiec-lipiec)

Tematy wydania
Polska – silne fundamenty, ambitne plany. Przegląd polskiego rynku farmaceutycznego i medycznego.
Polska – silne fundamenty, ambitne plany. Przegląd polskiego rynku farmaceutycznego i medycznego.
Historia Polski to historia Kopciuszka okrutnie dotkniętego II Wojną Światową przez wojska nazistowskie i sowieckie, odciętego od zachodnich rynków aż do upadku Żelaznej Kurtyny we wczesnych latach 90-ych. Kraj ten był zawsze zmuszany do zrywów zbrojnych i walki o swoje. Kiedy jednak przemierza się zakątki Warszawy, tętniące życiem ulice Krakowa lub eleganckie Stare Miasto we Wrocławiu, trudno jest uwierzyć w tak trudną przeszłość kraju.
Laureat PromoSense® Awards 2017
Laureat PromoSense® Awards 2017
Produkt Atozet firmy MSD znalazł się na szczycie rankingu PromoSense® Awards za 2017 rok w kategorii Kardiologia. Na temat kampanii promocyjnej oraz źródeł jej sukcesu rozmawiamy z Kierownikiem Działu Szczepionek i Lecznictwa Otwartego w MSD Polska,  Radosławem Małkowskim, kierującym zespołem odpowiedzialnym za produkt Atozet w firmie.
Nauka to zadanie na całe życie
Nauka to zadanie na całe życie
Nieustanna nauka to temat dyskutowany przez wszystkich. Chociaż codzienne obserwacje potwierdzają, że niewielu jest w tym obszarze aktywnych. Przytłoczenie gęstwiną oraz prędkością informacji napływających w dzisiejszym świecie, a także założenie, że wszystko jest dzisiaj dostępne w World Wide Web może prowadzić do specyficznego typu zmęczenia. Dlatego w dobrze pojętym własnym interesie, jednym z najważniejszych zadań dzisiejszego pracodawcy jest stwarzanie swoim pracownikom warunków do ustawicznego uczenia się.
Skuteczna Sprzedaż. Piramida rozwoju i dojrzałości w sprzedaży
Skuteczna Sprzedaż. Piramida rozwoju i dojrzałości w sprzedaży
Zajmując się sprzedażą, niezależenie od branży, co roku stoimy przed tym samym pytaniem: jak rosnąć w następnym, kolejnym i kolejnym roku? Nasze działania przypominają wspinaczkę górską, w której właśnie zdobyty szczyt, czyli sukces, jest tarasem do zdobycia następnego szczytu. Często w dyskusjach z menedżerami sprzedaży omawiamy temat umiejętności osiągania wyników oraz powtarzalności osiągnięć przez poszczególnych przedstawicieli, KAM czy doradców. Zastanawiamy się także, jak zbudować proces, który pozwoli w określonym czasie wykształcić grupę najlepszych przedstawicieli, bazując na „Piramidzie rozwoju i dojrzałości w sprzedaży”.
Okiem lekarza praktyka. Niewiarygodne co można zrobić w ciągu 15 minut
Okiem lekarza praktyka. Niewiarygodne co można zrobić w ciągu 15 minut
Poświęcamy wiele uwagi relacjom pacjent-lekarz. I słusznie. Tu kryje się jeszcze wiele możliwości poprawy stanu chorego, jego komfortu życia, bez konieczności zmiany dotychczasowego leczenia. W myśl zasady: „lek, którego pacjent nie zażywa – nie działa”. To nastawienie na pacjenta przenika relacje z większością interesariuszy na rynku ochrony zdrowia i siłą rzeczy wpływa na strukturę korporacji. Mniej lub bardziej.
Dobre Rady wcale nie są dobre, czyli rzecz o coachingu
Dobre Rady wcale nie są dobre, czyli rzecz o coachingu
Jeżeli nie masz w sobie wewnętrznego przekonania, że rozwój Twoich pracowników przyniesie konkretne profity dla Ciebie i Twoich ludzi – nie czytaj tego tekstu. Jeżeli nie masz wiary, że coaching służy podnoszeniu umiejętności przedstawicieli, poszerzaniu ich wachlarza narzędzi i nauce, jak w przemyślany sposób dobierać je w ich codziennej pracy – po prostu go nie rób. Co innego, jeśli pomimo braku takiej wiary masz w ramach wewnętrznych procedur obowiązek prowadzenia wspólnej jazdy z ludźmi i coachingu rozwojowego.
Bądź jak JACK WELCH! Otwartość i Komunikacja w Firmie
Bądź jak JACK WELCH! Otwartość i Komunikacja w Firmie
Wszyscy wszędzie mówią o otwartości i komunikacji… i wciąż dla wielu organizacji jest to spore wyzwanie. Prawdę mówiąc nie spotkałem firmy, która byłaby zadowolona z poziomu otwartości i jakości komunikacji wewnątrz organizacji. Przypomina to sytuację z kategorii „never ending story”.
Nowa (Rozszerzona) Rzeczywistość w branży farmaceutycznej. Jak rozszerzona rzeczywistość może wesprzeć strategie komercjalizacji w przemyśle farmaceutycznym?
Nowa (Rozszerzona) Rzeczywistość w branży farmaceutycznej. Jak rozszerzona rzeczywistość może wesprzeć strategie komercjalizacji w przemyśle farmaceutycznym?
Rzeczywistość rozszerzona (ang. Augmented Reality – AR) zyskała szeroki rozgłos latem 2016 roku dzięki intrygującej grze, Pokémon Go. Jednak obecnie AR nie służy już jedynie zabawie. Ta przełomowa technologia, dzięki zdolności połączenia świata wirtualnego ze światem fizycznym, może przyczynić się do przemiany w sposobie prowadzenia biznesu w wielu sektorach gospodarki. Konkretnie, AR transmituje żywy obraz z realnego otoczenia, który zostaje rozszerzony przez komputerowo generowane obrazy 3D. Obraz cyfrowy może zostać przeskalowany i precyzyjnie wpasowany w świat fizyczny, dzięki wykorzystaniu aplikacji AR oraz kamery w urządzeniu mobilnym.
Zza Biurka i z Pola. Tańczący z Wilkami
Zza Biurka i z Pola. Tańczący z Wilkami
Dzień 13 lutego 1895 roku jest powszechnie uznawany za początek niezwykle ważnego dla ludzkości wynalazku, a mianowicie tego dnia ujrzał światło dzienne kinematograf. Dwaj bracia August i Louis Lumière opatentowali urządzenie, dzięki któremu można było nagrywać obraz i pokazywać go szerokiej publiczności. Oczywiście od tego czasu nagrywanie i przekazywanie obrazu i dźwięku zmieniło się niewyobrażalnie, niemniej jednak przez te lata, i tu zacytujmy klasyka z filmu Vabank II „Film jest jedną z najważniejszych ze sztuk”. Na małym i dużym ekranie możemy pokazać wszystko co chcemy: ludzkie dramaty i nieszczęścia, niedostępny dla większości z nas świat zwierząt i głębię oceanów. Możemy zejść z kamerą do wraku Titanica i wejść na szczyt Mount Everestu. Co więcej, każdy z nas poprzez swój telefon komórkowy może być reżyserem, scenarzystą i aktorem w jednym.
Od pomysłu do leku. Poznaj świat badań klinicznych. Kto odpowiada za wiarygodność danych w badaniach klinicznych?
Od pomysłu do leku. Poznaj świat badań klinicznych. Kto odpowiada za wiarygodność danych w badaniach klinicznych?
Dbałość o dokładność i rzetelność wyników na każdym etapie badania klinicznego jest jednym z kluczowych zadań wszystkich podmiotów biorących w nim udział. Każda ze stron w inny sposób wywiązuje się ze swojej roli, jednak cel jest wspólny – dokładne i oryginalne dane kliniczne dotyczące badanego produktu. Czy pacjent korzystający z leku może wierzyć w obietnicę producenta o „skuteczności działania produktu potwierdzonej klinicznie”? Kto odpowiada za prawidłowość informacji i ich analizę?
Indeks firm
Reklama
Reklama