Numer 3/2019 - Pharmaceutical Representative
Jesteś tutaj: Strona główna Numer 3/2019

Numer 3/2019 (czerwiec-lipiec 2019)

Tematy wydania
Style komunikacji a wywieranie wpływu. O co zadbać w komunikacji, aby wywierać wpływ na innych?
Style komunikacji a wywieranie wpływu. O co zadbać w komunikacji, aby wywierać wpływ na innych?
Zwykle zakładamy, że komunikowanie się jest jedną z najbardziej podstawowych kompetencji, które nabywamy już w pierwszych latach życia. Słuchamy, mówimy… Pozornie wszystko idzie świetnie. Dlaczego zatem tak wiele kryzysów w relacjach w sposób bezpośredni lub pośredni wynika z braku umiejętności porozumiewania się? O co zadbać w komunikacji, aby wywierać wpływ na innych?
O kobiecie w biznesie. Kobiety na stanowiskach zarządczych nadal stanowią mniejszość. Co na to wpływa?
O kobiecie w biznesie. Kobiety na stanowiskach zarządczych nadal stanowią mniejszość. Co na to wpływa?
Uczestnicząc w kongresach branżowych nie sposób nie zauważyć, że nadal kobiety na stanowiskach zarządczych czy dyrektorskich stanowią mniejszość. Co na to wpływa? Przyczyn tego zjawiska zapewne jest wiele. Najprościej jest wskazać te kulturowe, bowiem nadal panuje przekonanie, że kobiety są zbyt „miękkie” do zarządzania strukturami, z większym wysiłkiem przychodzi im podejmowanie trudnych decyzji, są niezdecydowane, łatwo ulegają emocjom, które są niewskazane w biznesie.
Choroby przewlekłe – nadzieja w cyfryzacji. Czy można zastosować lekcje z rynków dojrzałych w krajach rozwijających się?
Choroby przewlekłe – nadzieja w cyfryzacji. Czy można zastosować lekcje z rynków dojrzałych w krajach rozwijających się?
Choroby przewlekłe są najczęstszą przyczyną zgonów na całym świecie. Jak wynika z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), choroby przewlekłe co roku przyczyniają się do śmierci ponad 36 (z 57) milionów osób na świecie, co oznacza, że odpowiadają za około 63 proc. zgonów rocznie, przy czym prawie 80 proc. (29 mln) zgonów spowodowanych przez choroby przewlekłe odnotowuje się w krajach słabo i średnio-rozwiniętych.
Transformacja przedstawicieli medycznych. Obecną transformację przedstawicieli medycznych można porównać do kariery sportowców.
Transformacja przedstawicieli medycznych. Obecną transformację przedstawicieli medycznych można porównać do kariery sportowców.
Obecną transformację przedstawicieli medycznych można nieco przewrotnie porównać do kariery sportowców. Kilkanaście lat temu ich świat ograniczał się do trenera, sali treningowej i diety. Dziś, na odcinku pomiędzy startem a metą widoczne są jeszcze specjalistyczne produkty poprawiające np. metabolizm, aplikacje układające ćwiczenia i zbilansowaną dietę, a czasem nawet zastępujące trenera, sprzęty kontrolujące każdą funkcję organizmu… Niby dyscyplina i ciało to samo, a jednak zmienia się sposób zdobycia upragnionego trofeum. Podobnie zmienia się środowisko pracy przedstawiciela medycznego. Koncerny farmaceutyczne wprowadzają wiele rozwiązań technologicznych, które co do zasady mają pomóc w realizacji modeli biznesowych. Jednak przedstawiciel, przyzwyczajony do zupełnie innych realiów pracy zaczyna się gubić, ponieważ nie rozumie zaistniałych zmian. Wszystko dzieje się zbyt szybko. A cele sprzedażowe wciąż rosną.
Gra o... Leadership. Daenerys Targaryen a Jon Snow/szef a lider.
Gra o... Leadership. Daenerys Targaryen a Jon Snow/szef a lider.
Jestem przykładem, osoby, która porzuciła szefa, któremu brakowało nawet krzty leadershipu w sobie. I co z tego, że firma była fajna, kiedy pracować z panem się nie dało, i to nie tylko mnie, bo ludzie odchodzili od niego nawet parami. Najlepsze jest to, że jeśli ów szef przeczyta przypadkiem ten artykuł, nie wpadnie nawet na to, że mowa o nim, bo jego EGO… A no właśnie. Zacznijmy może właśnie od tego EGO.
Coaching – jakość równa się skuteczność.
Coaching – jakość równa się skuteczność.
Rozmowa z Zuzanną Mazurek, nowo wybraną prezes International Coach Federation (ICF) Polska.
Arbitraż czy Mediacja. Ty decydujesz drogi Szefie!
Arbitraż czy Mediacja. Ty decydujesz drogi Szefie!
Zupełnie nie tak dawno w pewnej firmie farmaceutycznej jeden z naszych klientów postanowił spotkać się z nami w sprawie projektu szkoleniowego. Ku naszemu zaskoczeniu zaczął opowiadać o reportażu w telewizji, który go bardzo zaintrygował. Reportaż dotyczył sprawy sądowej pomiędzy zwaśnionymi sąsiadami, w której zapadł wyrok.
Bądź jak Jack Welch! Zmiana – motor napędowy każdego biznesu.
Bądź jak Jack Welch! Zmiana – motor napędowy każdego biznesu.
Na temat zmiany napisano już całe tomy i każdy z nas słyszał hasła w stylu „jedyna stała rzecz w naszym życiu to… zmiana” albo „zmień się lub… zgiń”. Jest w tym sporo prawdy. Ważne jest jednak, aby zmianę wprowadzać wtedy kiedy można, a nie wtedy kiedy staje się ona koniecznością. Generalnie nie przepadamy za zmianami w naszym życiu. Nie lubimy jak zmienia nam się rozkład jazdy, jak zamykają naszą ulubioną kawiarnię, jak z powodu remontów musimy zmienić drogę do pracy itd. Lubimy to, co znane i trzymamy się rozwiązań, które już przetestowaliśmy. Jest to wyraz ludzkiej natury.
Zza biurka i z pola. „Bogowie” i Liderzy.
Zza biurka i z pola. „Bogowie” i Liderzy.
Ostatnio po raz kolejny oglądałem znakomity film „Bogowie”, będący niejako autobiografią zawodowego życia wybitnego kardiochirurga Profesora Zbigniewa Religi. Zawsze, kiedy oglądam ten film tak się składa, że za każdym razem coś innego przykuwa moją uwagę – wspaniała gra aktorów, realia minionej epoki, szarość tamtejszego dnia codziennego. Tym razem skoncentrowałem się głównie na obserwowaniu Profesora Religi, jako Lidera absolutnie przełomowego projektu w Polsce, jako Lidera niezwykłej grupy lekarzy, którzy tak samo jak Profesor mieli marzenie stworzenia czegoś niezwykłego i oczywiście ogromną chęć pomocy drugiemu człowiekowi. Osobiście nasunęła mi się myśl, że właśnie pod takim kątem ten film powinien obejrzeć każdy Przedstawiciel Medyczny, człowiek z Marketingu, czy też osoby odpowiedzialne za sprzedaż. Jest to bowiem doskonały materiał szkoleniowy, jednocześnie zmuszający do głębszych przemyśleń. Dlaczego?
Pacjent przede wszystkim. Jak grywalizacja może pomóc zwyciężać w sektorze farmaceutycznym?
Pacjent przede wszystkim. Jak grywalizacja może pomóc zwyciężać w sektorze farmaceutycznym?
Wskazówki dla marketerów pozwalające skutecznie wykorzystać mechanizmy gier do nawiązania więzi z pacjentami – i w konsekwencji rozwinąć biznes.
Indeks firm
Reklama