Numer 5/2018 - Pharmaceutical Representative
Jesteś tutaj: Strona główna Numer 5/2018

Numer 5/2018 (październik-listopad)

Tematy wydania
SALES FORCE EFFECTIVENESS to nie placebo. Czy Przedstawiciel Medyczny w Twojej firmie jest najważniejszy?
SALES FORCE EFFECTIVENESS to nie placebo. Czy Przedstawiciel Medyczny w Twojej firmie jest najważniejszy?
Gilead Sciences, Celgene i Biogen znalazły się na szczycie listy najbardziej efektywnych firm farmaceutycznych przygotowanej przez FiercePharma1. Efektywność firm była mierzona wartością przychodu brutto na pracownika w 2016 roku. W przypadku Gilead Sciences sukcesem okazała się seria leków na wirusowe zapalenie wątroby typu C, dla Celgene był to lek Revlimid, a dla firmy Biogen – leki na stwardnienie rozsiane.
Sales Force Effectiveness w firmie farmaceutycznej
Sales Force Effectiveness w firmie farmaceutycznej
Rozmowa z KRZYSZTOFEM ŁOKAJEM
Dyrektorem Generalnym i Prezesem Zarządu CHIESI POLAND
Rzecz o efektywności. Czyli jak zostać zapamiętanym w gąszczu wizyt promocyjnych?
Rzecz o efektywności. Czyli jak zostać zapamiętanym w gąszczu wizyt promocyjnych?
Wiecie co? Uwielbiałam być jedną z Was. Uwielbiałam być Przedstawicielką Medyczną. Nawet teraz czasami śni mi się, że rano wskakuję do auta i pędzę na wizyty, które sprawiają mi ogromną frajdę. Śni mi się, jak układam ulotki w moim przepastnym bagażniku segregując je tak, by pod przychodnią było mi łatwiej złapać do teczki to, co mi potrzebne. Śni mi się, jak wyrzucam niektóre ulotki (o zgrozo!), których w życiu na wizycie nie wyjmę, bo to obciach. Masz tak czasami?
Co ma Stefan Craft do SFE (Sales Force Effectiveness)? Mistrzowie są mistrzami na miarę czasów, w jakich żyją
Co ma Stefan Craft do SFE (Sales Force Effectiveness)? Mistrzowie są mistrzami na miarę czasów, w jakich żyją
W 1936 roku austriacki skoczek Josef Bradl, na mamuciej skoczni w Planicy (Słowenia) skoczył 101 metrów. Wtedy jeden z zachwyconych tym osiągnięciem reporterów zapytał: „Gdzie leżą granice narciarskich lotów?”. Po tym pytaniu mija 81 lat – zmienia się styl skoku, sprzęt, skocznie, sam trening, dieta, przygotowanie psychiczne. W 2017 roku Stefan Kraft skacze na odległość 253 metrów. Nie stało się to z dnia na dzień, jednak dzięki ciągłemu doskonaleniu wszystkich możliwych elementów po to, aby skok trwający 7 sekund był jak najdłuższy. Słowo klucz – efektywność.
W jaki sposób digital może zwiększyć efektywność Twojego zespołu?
W jaki sposób digital może zwiększyć efektywność Twojego zespołu?
Wielu ekspertów z naszego podwórka marketingu cyfrowego uważa, że głównym celem ich działania w biznesie farmaceutycznym jest zwiększanie przychodów firmy. Wymaga to od nich opracowania strategii współpracy międzydziałowej oraz ciągłego monitorowania skuteczności komunikacji z grupami docelowymi. Przemysł farmaceutyczny już dawano zauważył, jakie wsparcie może oferować digital marketing poprzez zwiększenie świadomości istnienia danej usługi lub produktu w obszarze komunikacji do HCP (Health Care Professional) czy pacjenta. Nie mniej ciekawym tematem jest zagadnienie: w jaki sposób zwiększyć efektywność działów sprzedaży dzięki narzędziom digitalowym?
Sprzedaż Konsultacyjna. Nowe pokolenie
Sprzedaż Konsultacyjna. Nowe pokolenie
W artykule w czerwcu tego roku pisaliśmy o czteropoziomowej piramidzie rozwoju i dojrzałości w sprzedaży. Dzisiaj chciałbym po pierwsze oddać głos młodemu pokoleniu sprzedawców, czyli osobom, które rozpoczęły przygodę ze sprzedażą na studiach i w krótkim czasie z sukcesem przeszły trzy poziomy sprzedaży. Po drugie chcielibyśmy kontynuować temat sprzedaży, tym razem koncentrując się na modelu stosowanym przez przedstawicieli na trzecim i czwartym poziomie „Piramidy Sprzedaży” – sprzedaży konsultacyjnej. Do opisania swojego podejścia i przygody z wdrożeniem sprzedaży konsultacyjnej zaprosiłem Bartosza Gadomskiego, studenta SGH i osoby, która w krótkim czasie stała się najpierw liderem Call Center, czyli sprzedaży przez telefon, a następnie najlepszym przedstawicielem w naszym zespole.
SZEFEM SIĘ BYWA a liderem się albo jest, albo nie. Potęga komunikacji i wystąpień publicznych, czyli szef w roli przywódcy
SZEFEM SIĘ BYWA a liderem się albo jest, albo nie. Potęga komunikacji i wystąpień publicznych, czyli szef w roli przywódcy
Drogi Szefie, w poprzednich artykułach szczegółowo omawialiśmy poszczególne role, w jakich pracuje i funkcjonuje większości z Nas. Podawaliśmy, tam gdzie to było możliwe, proste instrumentarium, rozwiązania i modele. Mamy nadzieję, że pozwoli to Tobie być sprawnym organizatorem menedżerem. Wierzymy, że również nauczyłeś się i uwierzyłeś w sens rozwoju swoich ludzi poprzez systematyczną pracę z nimi jako Coach. Czy to wystarczy?
Zza Biurka i z Pola. Kameleon czy klasyczne „bycie sobą”?
Zza Biurka i z Pola. Kameleon czy klasyczne „bycie sobą”?
Zapewne ktoś z Was drodzy Czytelnicy pomyśli sobie po przeczytaniu tytułu „Dobre pytanie”. Jestem bardzo ciekawy, jak na takie pytanie odpowiadacie sobie Wy, a ponieważ sam mam ciągłe wątpliwości, tym bardziej chciałbym usłyszeć Waszą odpowiedź i podyskutować. Zastanawiam się jednak czy wyjaśniłem, jakiej kwestii dotyczy to pytanie? Chyba nie!!! Otóż jako człowiek aktywny i starający się mieć jak największy kontakt z klientem, zawsze zastanawiam się, jaki jest najlepszy sposób na zbudowanie z nim trwałych relacji partnersko-biznesowych korzystnych dla obu stron.
Bądź jak JACK WELCH! 8 zasad przywództwa J. Welch’a
Bądź jak JACK WELCH! 8 zasad przywództwa J. Welch’a
Podczas szkoleń z przywództwa i zarządzania często słyszę pytania:
  • Kim tak naprawdę jest lider?
  • Właśnie dostałem awans – Co takiego mam robić?
  • Czy będąc osobą introwertyczną mogę skutecznie egzekwować realizację zadań?
  • Jeden z moich szefów starał się wszystko kontrolować – czy to dobry styl zarządzania?
  • W swoim zespole mam osobę naprawdę bystrą (pewnie bardziej ode mnie) – w jaki sposób nią zarządzać i oceniać?
Komercjalizacja Pacjentocentryczna. Studium Przypadku
Komercjalizacja Pacjentocentryczna. Studium Przypadku
Przykład zakończonego sukcesem wprowadzenia produktu na rynek z zastosowaniem pacjento i klientocentrycznej strategii komercjalizacji.
Od pomysłu do leku. Kiedy badany produkt leczniczy staje się lekiem?
Od pomysłu do leku. Kiedy badany produkt leczniczy staje się lekiem?
Koszty poniesione przez sponsorów na opracowanie od podstaw jednego leku wynosiły w latach 1995-2007 średnio 2,5 mld USD. Celem tego pracochłonnego i kosztownego procesu jest wprowadzenie produktu leczniczego na rynek. Jakie instytucje wydają pozwolenie i jak długo trwa ten proces? Jak kontrolowane jest bezpieczeństwo leków? W jaki sposób prawo chroni właściciela leku?
Indeks firm
Reklama
Reklama